Reklamace
Vaši vratku nebo reklamaci můžete vyplnit buď online, nebo v papírové podobě
Reklamované zboží nám pošlete jako balík buď kurýrem, poštou, nebo přes Zásilkovnu.
Pokud nám zboží posíláte poštou, neposílejte jej jako doporučený dopis, ale jako balík.
Kód naší společnosti v Packeta pro vrácený balík: 99601026 – tento kód nadiktujte na pobočce Packety a oni nám balík vrátí
Online reklamace a vratky můžete vyplnit zde:
Nebo nám reklamaci můžete vyplnit v papírové podobě následovně:
Spolu s reklamovaným zbožím pošlete také fakturu, záruční list (pokud byl ke zboží dodán) a reklamační dokument, který si stáhnete zde:
Postupujte podle pokynů v dokumentu a nezapomeňte stručně shrnout popis závady a kontakt na vás
Pokud se jedná o odstoupení od smlouvy do 30 dnů
Formulář pro odstoupení od smlouvy stáhnete na tomto odkazu:
Komunikace ohledně servisu/reklamace: reklamacie@roy.sk +421 951 727 707
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Internetového obchodu Roy.cz
I. Identifikace obchodníka
1.1. Tímto Reklamačním řádem (dále jen „RŘ") se řídí právní vztahy mezi
společností
Obchodní jméno: ROY.SK s.r.o.
Sídlo: Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Slovenská republika
Zapsaná v Obchodním rejstříku Okresní soud Banská Bystrica, Oddíl Sro, Vložka číslo 26201/S
IČO: 47614030
DIČ: 2023982488
IČ DPH: SK2023982488
Bankovní účet: SK52 0900 0000 0052 2386 5100
Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty
(dále jen „Prodávající" nebo „Obchodník") a každou osobou, která je Kupujícím produktů
nabízených Prodávajícím na webovém sídle Prodávajícího a která vystupuje v pozici
spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení Všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na
webovém sídle Prodávajícího a příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platné
legislativy Slovenské republiky zejména zákonů: Zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele
a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Sb.
Občanský zákoník v platném znění, s výjimkou uvedenou v bodu 4.4. tohoto Reklamačního
řádu, který upravuje právní vztah mezi Obchodníkem a Kupujícím, který nevystupuje
v postavení spotřebitele.
1.2. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
Email: info@roy.sk
Tel. č.: +421911734775
1.3. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv je:
ROY.SK s.r.o., Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Slovenská republika
II. Základní ustanovení
2.1. Tímto Reklamačním řádem se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou
spotřebiteli, a Obchodníkem.
III. Uplatnění práva z odpovědnosti za vady
3.1. Kupující může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady, jen pokud vadu vytkl u
Prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději do uplynutí 24 měsíců od převzetí věci.
Pokud v této lhůtě vadu nevytkne, práva z odpovědnosti za vady zaniknou.
IV. Odpovědnost za vady
4.1. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v době jejího dodání a která
se projeví do dvou let od dodání věci.
4.2. Pokud je předmětem koupě věc s digitálními prvky, u níž se má digitální obsah dodávat
nebo digitální služba poskytovat nepřetržitě po dohodnutou dobu, prodávající odpovídá za
každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne nebo projeví během
celé dohodnuté doby, nejméně však během dvou let od dodání věci s digitálními prvky.
4.3. U použité věci se strany mohou dohodnout na kratší době odpovědnosti prodávajícího za
vady než v odstavcích 4.1 a 4.2, ne však kratší než jeden rok od dodání věci.
4.4. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v době jejího dodání
Kupujícímu a která se projeví do 6 měsíců od dodání věci, a to v případě, že Kupující
nevystupuje v postavení spotřebitele.
V. Práva z odpovědnosti za vady
5.1. Pokud prodávající odpovídá za vadu prodané věci, kupující má vůči němu právo na
odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo
od kupní smlouvy odstoupit
5.2. Kupující může odepřít zaplatit kupní cenu nebo její část, dokud si prodávající nesplní
povinnosti, které mu vyplývají z odpovědnosti za vady, ledaže kupující je v době vytknutí
vady v prodlení s uhrazením kupní ceny nebo její části. Kupující zaplatí kupní cenu bez
zbytečného odkladu po splnění povinností prodávajícím.
5.3. Kupující může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady včetně práva podle bodu 5.2.,
jen pokud vytkl vadu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději do uplynutí doby podle
bodů 4.1 až 4.3 tohoto Reklamačního řádu.
5.4. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody,
která mu z vady vznikla.
VI. Vytknutí vady
6.1. Vadu lze vytknout v kterékoliv provozovně prodávajícího, u jiné osoby, o které
prodávající informoval kupujícího před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky,
nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla nebo místa podnikání
prodávajícího nebo na jiné adrese, o které prodávající informoval kupujícího při uzavření
smlouvy nebo po uzavření smlouvy.
6.2. Pokud kupující vytkl vadu poštovní zásilkou, kterou prodávající odmítl přijmout, zásilka se
považuje za doručenou v den odmítnutí.
6.3. Prodávající poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytknutí vady bezodkladně po
vytknutí vady kupujícím. Prodávající v potvrzení o vytknutí vady uvede lhůtu, ve které vadu v
souladu s § 507 odst. 1, Zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění odstraní.
Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dní ode dne vytknutí
vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který prodávající nemůže
ovlivnit.
6.4. Pokud prodávající odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně oznámí
kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným
akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže
odpovědnost prodávajícího za vadu, může vadu vytknout opakovaně a prodávající nemůže
odpovědnost za vadu odmítnout; na opakované vytknutí vady se § 621 odst. 3, Zákona č.
108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění
nevztahuje. Na náklady spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem
se vztahuje § 509 odst. 2 Zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění.
6.5. Pokud před uzavřením smlouvy nebo, pokud se smlouva uzavírá na základě objednávky
kupujícího, před odesláním objednávky, prodávající informoval kupujícího, že vady lze vytknout i u
jiné osoby, považuje se jednání nebo opomenutí této osoby pro účely odpovědnosti za vady za
jednání nebo opomenutí prodávajícího.
VII. Odstranění vady
7.1. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující si
nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým
způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny
okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by věc měla bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda
by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
7.2. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud
by si vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti včetně okolností podle
bodu 7.1 druhé věty.
7.3. Prodávající opraví nebo vymění věc v přiměřené lhůtě poté, co kupující vytkl vadu,
bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží kupujícímu s ohledem na
povahu věci a účel, pro který kupující věc požadoval.
7.4. Pro účely opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní věc prodávajícímu nebo
osobě podle § 622 odst. 5 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění
některých zákonů v platném znění. Náklady převzetí věci nese prodávající.
7.5. Prodávající dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady
stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, pokud se strany
nedohodnou jinak. Pokud kupující nepřevezme věc v lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl
převzít, může prodávající věc prodat. Pokud jde o věc vyšší hodnoty, prodávající kupujícího o
zamýšleném prodeji předem informuje a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí
věci. Prodávající bezodkladně po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje věci po
odečtení nákladů, které účelně vynaložil na její úschovu a prodej, pokud kupující uplatní právo na
podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené prodávajícím v oznámení o zamýšleném prodeji
věci. Prodávající může věc na vlastní náklady zničit, pokud se ji nepodařilo prodat nebo pokud
předpokládaný výtěžek z prodeje nebude postačovat ani na úhradu nákladů, které prodávající
účelně vynaložil na úschovu věci, a nákladů, které by prodávající musel nevyhnutelně vynaložit
na její prodej.
7.6. Prodávající při odstranění vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené věci nebo
náhradní věci, pokud si výměna nebo oprava vyžaduje odstranění vadné věci, která byla
nainstalována v souladu s její povahou a účelem předtím, než se vada projevila. Prodávající a
kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci
zajistí kupující na náklady a nebezpečí prodávajícího.
7.7. Při odstranění vady výměnou věci nemá prodávající právo na náhradu škody způsobené
běžným opotřebením věci a na odměnu za běžné užívání věci před její výměnou.
7.8. Prodávající odpovídá za vady náhradní věci podle § 619 Zákona č. 108/2024 Sb. o
ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
7.9. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní
smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 odst. 1 Zákona č. 40/1964
Sb. Občanský zákoník v platném znění, pokud
a) prodávající věc neopraví ani nevymění,
b) prodávající věc neopraví ani nevymění v souladu s § 623 odst. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Sb. o
ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
c) prodávající odmítl odstranit vadu podle § 623 odst. 2 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně
spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
d) věc má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně věci,
e) vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení
od kupní smlouvy, nebo
f) prodávající prohlásil nebo je ze okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo
bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího.
7.10. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodané věci a hodnoty, kterou
by věc měla, pokud by byla bez vad.
7.11. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle bodu 7.9., pokud se kupující
spolupodílel na vzniku vady nebo pokud je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se kupující
spolupodílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese prodávající.
7.12. Pokud se smlouva týká koupě více věcí, může kupující od ní odstoupit pouze ve vztahu k
vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může odstoupit od smlouvy jen tehdy, pokud nelze
důvodně očekávat, že bude mít zájem ponechat si ostatní věci bez vadné věci.
7.13. Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí věc prodávajícímu na náklady
prodávajícího. Prodávající zajistí odstranění věci, která byla nainstalována v souladu s její
povahou a účelem předtím, než se vada projevila. Pokud prodávající věc v přiměřené lhůtě
neodstraní, může kupující zajistit odstranění a doručení věci prodávajícímu na náklady a
nebezpečí prodávajícího.
7.14. Prodávající po odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dní ode
dne vrácení věci prodávajícímu nebo po prokázání, že kupující zaslal věc prodávajícímu,
podle toho, který okamžik nastane dříve.
7.15. Prodávající vrátí kupní cenu kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným
způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným
způsobem úhrady. Veškeré náklady spojené s úhradou nese prodávající.
7.16. Prodávající nemá právo na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na
odměnu za běžné užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.
VIII. Odpovědnost za vady digitálního plnění
8.1. Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má digitální plnění v době jeho dodání a
která se projeví do dvou let od jeho dodání, jde-li o digitální plnění, které se dodává
jednorázově nebo jako soubor jednotlivých plnění.
8.2. Obchodník odstraní vadu digitálního plnění v přiměřené lhůtě poté, co spotřebitel
vytkl vadu, bezplatně a bez způsobení závažných obtíží spotřebiteli s ohledem na povahu
digitálního plnění a účel, pro který spotřebitel digitální plnění požadoval.
8.3. Obchodník může odstranění vady odmítnout, pokud odstranění není možné nebo pokud by mu
způsobilo nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by mělo
digitální plnění bez vady, a na závažnost vady.
IX. Odpovědnost za vady služby
9.1. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu služby, kterou má služba v době jejího dodání a která
se projeví do dvou let od dodání služby.
9.2. Při uplatnění práv z odpovědnosti za vady služby platí obdobně ustanovení Čl. VI tohoto
Reklamačního řádu
X. Závěrečná ustanovení
10.1. Tento Reklamační řád tvoří neoddělitelnou součást Všeobecných obchodních
podmínek a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla. Dokumenty –
Všeobecné obchodní podmínky a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto
webového sídla jsou zveřejněny na doméně webového sídla Prodávajícího.
10.2. Tento Reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na webovém
sídle Prodávajícího dne 30.10.2024